Jetstream ابزاری برای احراز هویت در لاراول

img
img
img
img
shape
shape
image
1402
مهر

Jetstream ابزاری برای احراز هویت در لاراول

ابتدای ماجرا به نسخه ۵.۲ از لاراول بر می گردد، که دستور php artisan make:auth معرفی شد. این دستور قابلیت های مربوط به  ثبت نام، ورود، تغییر رمز عبور و موارد مشابه را، همراه با view های آن ها، ایجاد می کرد. هدف از این دستور، دادن این امکان به توسعه دهندگان وب بود، که سریع و به راحتی برنامه هایشان را راه اندازی کنند.

از زمان انتشار دستور make:auth بر سر این موضوع بحث بوده که برای استفاده از لاراول باید از vueJS استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشت که این امکان، کاملا اختیاری بوده و برای استفاده از لاراول، نیازی به استفاده از vueJS نبوده و نیست.
لاراول یک فریمورک برای php است و استفاده از Jetstream برای رابط کاربری کاملا اختیاری است و لاراول شما را ملزم به استفاده از هیچ ابزاری مربوط به frontend نمی کند.
در راستای این بحث Otwell پکیج دیگری را بر مبنای Laravel/ui قدیمی با نام Breeze توسعه می دهد. این پکیج تنها تفاوت اصلی اش با پدر خود استفاده از Tailwind است و تفاوت های دیگر، جزیی اند. او برای تازه واردان به فریمورک لاراول، استفاده از این پکیج را توصیه می کند زیرا توسعه دهنده، نیازی به درگیر شدن با ابزارهای دیگری به غیر از لاراول، ندارد. اما همچنان او توصیه می کند که پس از اینکه توسعه دهنده به فریمورک لاراول و روند احراز هویت مسلط تر شد، به استفاده از پکیج هایی مثل Jetstream روی بیاورد، زیرا که در بلند مدت این ابزار راحتی هایی را به همراه می آورند.

https://www.aparat.com/v/yE4Gd

 

 

Comments list

Enter your comment

up